مقالات

مشاغل مورد نیاز آلمان ۲۰۲۳ + پرتقاضاترین شغل ها درآلمان

مشاغل مورد نیاز آلمان 2023

افراد برای اهداف مختلف به کشور آلمان مهاجرت می‌کنند. از کار گرفته تا تحصیل، زندگی، سرمایه‌گذاری و… . روش مهاجرت کاری یکی از محبوب‌ترین روش‌هایی که در کشور آلمان برای مهاجرت ارائه داده می‌شود. در صورتی که در کشور آلمان به شغل بپردازید درآمد مناسبی را کسب می‌کنید. کشور آلمان چهارمین اقتصاد قوی در دنیا است و همین موضوع باعث شده تا میزان درآمد در آن بسیار بالا باشد.

در صورتی که می‌خواهید در کشور آلمان کار کنید باید به سراغ مشاغلی که در این کشور به‌شدت به نیروی کار نیاز دارد مراجعه کنید. این مشاغل درآمد بالایی داشته و معمولاً کمترین میزان سخت‌گیری را برای استخدام دارند. همراه ما باشید تا در این مقاله به بررسی دقیق مشاغل مهم و موردنیاز در کشور آلمان بپردازیم. این مقاله برای مهاجرت به آلمان و آوسبیلدونگ آلمان مناسب است و اطلاعات خوبی را در اختیار شما دوستان عزیز قرار می‌دهد.

پرتقاضاترین دسته‌های شغلی در آلمان کدام هستند؟

شغل‌های مختلفی در کشور آلمان موردنیاز است. این کشور از مهم‌ترین کشورهای در حال پیشرفت در قاره اروپا است و توانسته در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی را کسب کند. به دلیل ایجاد نوآوری‌های مختلف در آلمان شغل‌های زیادی در آن ایجاد شده که افراد مختلفی می‌توانند در این شغل‌ها مشغول به کار شوند.

اگر شما دوستان عزیز هم می‌خواهید در این کشور به دنبال کار بگردید پیشنهاد ما این است که به سراغ این شغل‌ها بروید. شغل‌هایی مانند پزشکی و داروسازی، مهندسی، IT و… از مهم‌ترین این مشاغل هستند. شرح هر کدام از این مشاغل به شرح زیر است:

مشاغل پزشکی و داروسازی در آلمان

کشور آلمان یکی از قوی‌ترین کشورها در حوزه‌های پزشکی و داروسازی است. قدرتی که این کشور در پزشکی دارد موجب شده سالیانه تعداد زیادی از پزشکان حرفه‌ای و مجرب به آن مهاجرت کنند. از طرف دیگر به دلیل وجود سیستم آموزشی فوق‌العاده در زمینه پزشکی این کشور توانسته پزشکان زیادی را تحویل جامعه پزشکی دهد. میانگین درآمد مشاغل مختلف پزشکی به شکل زیر هستند:

 

شغل

حقوق ماهیانه

پزشک

۳۰۰۰  الی ۷۰۰۰ یورو
داروساز

۱۵۷۰  الی ۵۷۸۰ یورو

تکنسین داروخانه

  ۳۰۰۰ الی ۴۱۰۰ یورو

مشاغل مهندسی در آلمان

دسته دیگری از مشاغل که میزان درآمد زیادی در کشور آلمان داشته و تقاضای فراوانی نیز برای آن وجود دارد مشاغل مهندسی هستند. شغل مهندسی از بهترین شغل‌ها در هر کشور علی‌الخصوص کشورهای درحال‌توسعه هستند.

به طور مثال مهندسان برق، مهندسان کامپیوتر، مهندسان ساختمان و تأسیسات و… از مهم‌ترین پایه‌های توسعه در کشورهای بزرگ و مشهور هستند. اگر در زمینه مهندسی حرفه‌ای هستید کشور آلمان بهترین مقصد برای شما دوستان عزیز است. میانگین درآمد انواع مشاغل مهندسی در آلمان به شکل زیر است:

 

شغل

حقوق ماهیانه

مهندس عمران

۳۳۰۰  الی ۵۲۰۰ یورو
مهندس صنایع

۳۲۰۰  الی ۵۰۰۰ یورو

مهندس برق

۳۶۸۰  الی ۵۸۵۰ یورو

مشاغل پرستاری و مراقبت در آلمان

به دلیل شرایط اجتماعی فوق‌العاده‌ای که در جامعه کشور آلمان وجود دارد افراد درصد امید به زندگی بالایی داشته و از زندگی خود رضایت دارند. اما به دلیل کاهش جمعیت جوان در کشور آلمان شغل پرستاری به یکی از مشاغل مهم و پرتقاضا در آن تبدیل شده است.

شما دوستان عزیز می‌توانید در این شغل به‌راحتی استخدام شده و درآمد خوبی را کسب کنید. بیمارستان‌ها، خانه سالمندان و… از مهم‌ترین مراکزی هستند که به این شغل نیاز دارند. میانگین درآمد پرستاران به شکل زیر است:

شغل

حقوق ماهیانه

پرستار

۲۵۰۰  الی ۴۷۰۰ یورو

کمک پرستار

۱۸۰۰  الی ۲۶۰۰ یورو

مشاغل IT در آلمان

اگر نظر ما را بخواهید بهترین فرصت‌های شغلی در کشور آلمان که بیشترین میزان تقاضا را دارا هستند مشاغل مربوط به IT محسوب می‌شوند. در سال‌های اخیر شغل‌های مربوط به IT یا همان فناوری اطلاعت محبوبیت زیادی پیدا کرده و همین موضوع موجب شده تا مشاغل مختلفی در این زمینه در آلمان ایجاد شود. از پشتیبانی انواع سیستم‌های کامپیوتری و سرورها گرفته تا طراحی انواع سایت، برنامه، هوش مصنوعی و… . میانگین درآمدی مشاغل IT به شکل زیر هستند:

شغل

حقوق ماهیانه

توسعه‌دهنده نرم‌افزار

۳۷۰۰ الی ۱۰۰۰ یورو

تحلیل‌گر نرم‌افزار

۳۵۰۰ الی ۵۰۰۰ یورو

کارشناس امنیت اطلاعات

۴۲۰۰  الی ۷۰۰۰ یورو

کارشناس علم داده

۱۹۰۰  الی ۸۰۰۰ یورو

مشاغل تبلیغات و بازاریابی در آلمان

شغل‌هایی که مربوط به تبلیغات و بازاریابی هستند نه‌تنها در کشور توسعه‌یافته آلمان بلکه در دیگر کشورهای اروپایی و آسیایی نیز پیشرفت‌های زیادی داشته‌اند. این مشاغل می‌توانند در تبلیغ و تحریک مردم به خرید یک محصول فوق‌العاده مؤثر واقع شوند. به دلیل پیشرفت‌ها و روش‌های جدیدی که در این مشاغل ابداع شده شرکت‌های زیادی متقاضی این شغل‌ها هستند. میانگین درآمدی مشاغل مربوط به تبلیغات و بازاریابی در آلمان به شکل زیر هستند:

شغل

حقوق ماهانه

اکانت منیجر

۴۳۰۰ الی ۷۲۰۰ یورو

مدیر دیجیتال مارکتینگ

۳۲۰۰   الی ۵۸۰۰ یورو

مدیر بازاریابی

۳۰۰۰ الی ۷۱۰۰ یورو
مدیر محتوا

۲۶۰۰   الی ۷۰۰۰ یورو

مدیر سئو

۳۶۰۰ الی ۷۱۰۰ یورو

نماینده فروش

۲۰۰۰ الی ۵۵۰۰ یورو

مدیر محصول

۳۷۰۰  الی ۷۱۵۰ یورو

شرایط عمومی استخدام در مشاغل مورد نیاز آلمان

برای این که بتوانید در هر کدام از مشاغل بررسی شده مشغول به کار شوید باید شرایط مختلفی را دارا باشید. این شرایط که شامل تحصیلات موردنیاز، سطح دانش زبان مناسب و سابقه کاری مرتبط هستند، می‌توانند صلاحیت شما دوستان عزیز را برای استخدام‌شدن در شغل مدنظر نشان بدهند.

شرایط استخدام در مشاغل مختلف آلمان

سطح تحصیلات مورد نیاز

یکی از مهم‌ترین موارد و شرایطی که باید برای استخدام در مشاغل ذکر شده در نظر داشته باشید دارابودن سطح تحصیلات مناسب و مرتبط است. تحصیلات مهم‌ترین شرطی است که باید برای استخدام دارا باشید. علی‌الخصوص زمانی که شغل شما دوستان عزیز یک شغل آکادمیک بوده و به علم و دانش فراوان نیاز داشته باشد اهمیت مدرک تحصیلی بیشتر می‌شود. مشاغل مختلف برای استخدام در خود مدارک مختلفی را در سطوح متنوع از شما عزیزان دل درخواست می‌کنند. شما دوستان عزیز نیز باید با این مدارک قبل درخواست به استخدام آشنا باشید.

سطح دانش زبان مورد نیاز

علاوه بر دارابودن مدارک تحصیلات آکادمیک برای استخدام در مشاغل مختلف آلمان باید سطح دانش مناسبی را از زبان بومی این کشور داشته باشید. برخی از شرکت‌ها ممکن است علاوه بر این موضوع از شما دوستان عزیز مدارک زبان انگلیسی را نیز درخواست کنند.

اما به طور کلی مدرک زبان آلمانی که برای استخدام‌شدن در مشاغل مختلف آلمان نیازمند هستید شامل مدرک زبانی B2 آلمان است. برای زبان انگلیسی نیز نیازمند دارابودن مدرک آیلتس با حداقل نمره ۶ هستید. در برخی از شرایط نیز باتوجه‌به صلاحدید کارفرما ممکن است از شما دوستان عزیز مدرک زبان درخواست نشود.

سابقه کاری مورد نیاز

سابقه کاری مرتبط از اساسی‌ترین شرایطی است که باید برای استخدام در مشاغل مختلف آن‌ها را دارا باشید. فرقی نمی‌کند که می‌خواهید رانندگی کامیون انجام دهید یا در مدرن‌ترین شرکت تکنولوژی آلمان کار کنید؛ برای هر کدام از این مشاغل باید به طور متوسط حداقل تا ۲ سال سابقه کار مرتبط و حرفه‌ای داشته باشید که شرایط شما عزیزان دل برای استخدام در شغل مدنظر تکمیل شود. هر چه قدر که میزان سابقه کاری شما دوستان عزیز بیشتر باشد، راحتی شما عزیزان دل زمان استخدام نیز بیشتر بوده و ممکن است مزایا و دستمزد بیشتری به شما دوستان عزیز تعلق بگیرد.

 

سابقه کاری مورد نیاز در آلمان برای شغل های مختلف

یکی از مهم‌ترین کارهایی که هر فردی باید پس از مهاجرت انجام دهد گشتن به دنبال کار است. در صورتی که به کشور آلمان مهاجرت کردید باید این را بدانید که مشاغل و فرصت‌های شغلی بسیار زیادی در اختیار شما دوستان عزیز قرار گرفته است. تنها کافی است در مورد مشاغل موردنیاز آلمان بررسی‌های لازم را انجام دهید که بتوانید به بهترین شکل یک شغل مناسب برای خود پیدا کنید. در این مقاله هر چیزی که برای یافتن شغل در کشور آلمان نیاز داشتید را با هم بررسی کردیم. با مطالعه این مقاله می‌توانید به بهترین شکل از مشاغل مهم و پر درآمد در آلمان برای کسب درآمد استفاده کنید.

شما دوستان عزیز می توانید با شرکت در دوره های آسبیلدونگ در آلمان که همان کارآموزی است مهارت های مختلف را فرا گرفته و در مشاغلی حرفه‌ای مشغول به کار شوید. شما عزیزان می‌توانید با مطالعه این مقاله پی به میزان نیاز شغل خود و درآمد آن در آلمان ببرید و نسبت به شرایط خود اقدام به مهاجرت با روش‌هایی که وجود دارد نمایید.

سؤالات متداول

مهم‌ترین شغل‌های موردنیاز آلمان کدام‌اند؟

شغل‌های مختلفی در کشور آلمان وجود دارند که می‌توانید با درخواست دادن به آن‌ها به‌سرعت استخدام شوید. از مهم‌ترین این مشاغل می‌توان به شغل‌هایی که در دسته‌بندی‌های فناوری اطلاعات، پزشکی، تبلیغات، بازاریابی، مالی و… دارند اشاره کرد.

کدام مشاغل در آلمان بیشترین درآمد را دارند؟

به طور کلی میزان کسب درآمد در کشور آلمان بسیار بالا است. این امر به دلیل اقتصاد قدرتمند در آلمان شکل‌گرفته است. اما از شغل‌هایی که بیشترین درآمد را در این کشور دارند می‌توان به مشاغلی همچون اکانت منیجر، پزشک، مهندس برق، قاضی، کارشناس علم داده، توسعه‌دهنده نرم‌افزار و… اشاره کرد.

نرخ بیکاری در کشور آلمان چقدر است؟

میزان بیکاری در کشور آلمان بسیار کم است. در واقع به دلیل وجود مشاغل فراوان و پر از مزایا در آلمان کمتر کسی در آن وجود دارد که بیکار باشد. نرخ بیکاری آلمان در سال ۲۰۲۳ به میزان ۵٫۷ درصد ارزیابی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − شش =