ویزای  کارآفرینی آلمان


ثبت شرکت و روش‌های راه اندازی کسب و کار در آلمان

اقتصاد قوی، زیرساخت های قدرتمند و نیروی کار واجد شرایط از مهمترین دلایلی هستند که کارآفرینان را ترغیب می کنند تا برای کار به آلمان بیایند و شرکت خود را در این کشور مستقر کنند. کشور آلمان در آگوست ۲۰۱۲ تغییرات خاصی را در قانون اقامت ایجاد کرد تا کارآفرینان خارجی را برای سرمایه گذاری در آلمان تشویق کند. دو راه برای شروع کسب‌وکار در آلمان و اخذ ویزای کارآفرینی وجود دارد:

  • ایجاد یک کسب و کار جدید به عنوان یک کارآفرین  (Gewerbe)
  • کار به عنوان یک فریلنسر (Freiberufler) در یک حوزه شغلی

این ویزا در ابتدا به مدت سه سال اعتبار دارد و پس از آن در صورتی که افراد در شرایط اولیه ادامه دهند، قابل تمدید هم می‌باشد. شما همچنین می‌توانید پس از مدتی برای دریاقت اقامت دائم اقدام کنید. برای تبدیل ویزای کارآفرینی خود به اقامت دائم اگر یک کسب‌وکار راه‌اندازی کرده‌اید، سه سال و اگر به‌عنوان فریلنسر کار می‌کنید، پنج سال باید صبر کنید. به طور کلی، قوانین، سیاست‌ها و دستورالعمل‌های مهاجرت به آلمان ماهیت پیچیده‌ای دارند و مسائل بسته به شرایط متقاضی متفاوت می‌شود. بنابراین، توصیه می شود علاوه بر مطالعه کامل مطالب پیش رو با یک موسسه مهاجرتی که دانش، تخصص و تجربه لازم در زمینه  مهاجرت کاری و تجاری را دارد، مشورت کنید.

مشاوره

درخواست فـــوری مشـاوره

مطالبی که خواهید خواند:

  • کارآفرینی در آلمان
  • شرایط لازم برای کار به عنوان فریلنسر در آلمان
  • هزینه‌های ویزای کارآفرینی آلمان
  • فرآیند مهاجرت با ثبت شرکت آلمان
  • مزایای ویزای کارآفرینی آلمان
  • مدارک لازم برای ویزای کارآفرین آلمان
  • آیا آلمان استارتاپ ویزا دارد؟
  • مراحل مهاجرت با ویزای کارآفرینی آلمان

چه کسانی واجد شرایط ویزای کارآفرینی در آلمان هستند؟

بسته به اینکه می‌خواهید یک کسب و کار راه اندازی کنید یا به عنوان یک فریلنسر در آلمان کار کنید، شروط لازم متفاوتی را باید داشته باشید. در ادامه به بررسی کامل این شروط خواهیم پرداخت:

کارآفرینی در آلمان

برای راه اندازی یک کسب و کار، باید شرایط کلی خاصی را داشته باشید، مانند:

  • سن بالای ۱۸ سال
  • داشتن مهارت و مدرک تحصیلی مورد نیاز مربوط به ایده اصلی شرکت (برای به رسمیت شناختن مدرک باید معادل سازی شود).
  • تسلط بر زبان آلمانی
  • عدم سو پیشینه

علاوه بر شرایط بالا، شما باید در طرح تجاری و بیزنس پلن خود به طور قانع کننده‌ای موارد زیر را ارائه دهید:

  • تقاضا برای محصولات یا خدمات شما در آلمان
  • اثبات تاثیر مثبت فعالیت‌های  شما بر اقتصاد آلمان
  • شرکت تامین مالی و سرمایه گذاری مناسبی داشته باشد.
فری لنسر

شرایط لازم برای کار به عنوان فریلنسر در آلمان

اگر قصد دارید به عنوان فریلنسر در آلمان کار کنید، جدای از رعایت شرایط کلی که قبلا ذکر شد، باید بتوانید شروط زیر را احراز کنید:

  • اثبات تمکن مالی برای خود و تمامی اعضای خانواده
  • اخذ مجوزات انجام کار از سازمان‌های مربوطه در آلمان
  • عدم مشکلات بازنشستگی برای افراد بالای ۴۵ سال
فرم

مشخصات متقاضی:

هزینه های ویزای کارآفرینی آلمان

در ابتدا برای اخذ ویزای کارآفرینی سه ساله، باید هزینه پردازش ویزا ۷۵ یورویی غیر قابل استرداد بپردازید. همچنین هزینه اقامت آلمان برای ویزای فریلنسر‌ها ۱۰۰ یورو است. همچنین شما باید هزینه‌های مراحل ثبت و توسعه شرکت راهم در نظر بگیرید. در حال حاضر هزینه‌های تدوین بیزنس پلن، توسعه محصول و اقدام برای مهاجرت از طریق ثبت شرکت در آلمان در حدود ….. یورو می‌باشد.

ثبت شرکت

مزایای ویزای کارآفرینی آلمان

14168638
اقامت دائم

اخذ اقامت دائم برای تمام اعضای خانواده پس از گذشت ۳ سال

5952860
مهاجرت سریع

حضور در خاک آلمان پس از حدود ۶ ماه از شروع

4594410
مناسب خانواده

مهاجرت با تمامی اعضای خانواده

مدارک لازم برای ویزای کارآفرین آلمان

برای مهاجرت به آلمان از طریق ثبت شرکت باید مدارک خاصی را ارائه دهید. عدم ارائه همه این مدارک بصورت کامل و یا ارائه آن‌ها به صورت ناقص و یا اشتباه، شانس شما برای مهاجرت به آلمان را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.
مدارک مورد نیاز ویزای استارتاپ آلمان:

  • تکمیل فرم درخواست
  • گذرنامه ای که در ۱۰ سال گذشته صادر شده باشد و حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد
  • کپی صفحه بیومتریک پاسپورت
  • دو قطعه عکس پاسپورت
  • اثبات تمکن مالی کافی
  • طرح کسب و کار
  • گواهی بیمه درمانی
  • قرارداد‌های کار قبلی در صورت نیاز
  • مدرک تحصیلی برای فارغ التحصیلان دانشگاه‌های آلمان
  • مدرکی مبنی بر اینکه مدرک تحصیلی یا فنی و حرفه ای شما در آلمان معتبر است
  • اگر ۴۵ سال یا بالاتر دارید، گواهی بازنشستگی
  • ارائه مدارک تجربیات کافی در زمینه کارآفرینی و فریلنسری (درصورت نیاز)

با این حال، لطفاً دقت کنید که موارد بالا به هیچ وجه جامع نیست. شما قبل از هر اقدامی یا باید با وکیل مهاجرتی خود صحبت کنید تا پرونده شما را بررسی کند یا خودتان با سفارت آلمان برای اخذ اطلاعات تکمیلی‌تر ارتباط بگیرید.

مطالعات دوگانه به این صورت است که متقاضی دانشجو می‌تواند هم به‌صورت تحصیلی و هم تجربه کاری در یک شرکت یا سازمان فعالیت داشته باشد در این برنامه، دانشجو در طول دوره تحصیلی خود هم‌زمان در دانشگاه حضور دارد و درعین‌حال به‌عنوان کارمند در یک شرکت یا سازمان فعالیت می‌کند
در این روش، دانشجویان درس‌های تئوری دانشگاهی را در مجموعه‌های مثل دانشگاه یا دانشکده (Berufsakademie) می‌خوانند. همچنین، آن‌ها با امضای یک قرارداد کاری به‌عنوان دانشجوی کارآموز در یک شرکت یا سازمان مشغول به فعالیت می‌شوند. در طول دوره، تحصیلات به دو صورت دانشگاهی و زمانی دیگر برای کار عملی در نظر گرفته می‌شود. برنامه‌های تئوری که دانشجویــــــان یـــــــاد گرفتــــــه‌اند این امـــــــــکــان را به آنهــــــــــا مـــی‌دهد آموخته‌هایشــــــــــــان را بــــــه‌صـــــــورت عملــــــی در محیـــــــط کاری به کار ببندنـــــد.
همچنین، دستمزدی حاصل از کار عملی در طول دوره به دانشجو پرداخت می‌شود که می‌تواند به تأمین هزینه‌های تحصیلی کمک کند. مزیت‌های مطالعات دوگانه شامل این است که دانشجویان به تجربه کاری واقعی در زمینه تخصصی خود دست یابند، مهارت‌های شخصی و حرفه‌ای خود را تقویت کنند و بازار کار را بهتر بشناسند. با پایان دوره، دانشجویان مدرک دانشگاهی خود را دریافت می‌کنند و درعین‌حال تجربه کاری قابل‌قبولی را به دست می‌آورند که به تسهیل ورود به بازار کار کمک می‌کند. مطالعات دوگانه یک فرصت عالی برای متقاضیانی است که تمایل به یادگیری ترکیب تئوری و عملی در مسیر تحصیلی خود دارند و می‌خواهند تجربه کاری مستقیم در حین دوره تحصیلی خود داشته باشند.

اپ ویزا

آیا آلمان استارتاپ ویزا دارد؟

شاید ندانید، اما اصولا کشور آلمان هیچ روش مهاجرتی به نام و یا مشابه استارتاپ ویزای دیگر کشور‌ها ندارد! برای اطمینان از این مسئله کافیست که با مراجعه با سایت سفارت آلمان به بررسی بپردازید تا ببینید که عبارت ویزای استارتاپ آلمان یک واژه و عبارت دروغین است. شما همچنین با مراجعه به نتایج سرچ گوگل به زبان انگلیسی هم متوجه خواهید شد که اصولا اینچنین روشی وجود خارجی ندارد. اما در ایران متاسفانه برخی سودجویان روش ثبت شرکت را به‌نام استارتاپ ویزا به مشتریان خود معرفی می‌کنند. اما نگران نباشید، اگر علاقه‌مند به مهاجرت از طریق توسعه استارتاپ هستید بسیاری از کشور‌های اروپایی، مسیر استارتاپ ویزا را برای مهاجران توسعه داده اند که در زیر می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید.

اروپایی

بر کسب اطلاع بیشتر درباره این روش مهاجرتی این مطلب را مطالعه فرمایید.

مراحل مهاجرت با ویزای کارآفرینی آلمان

برای ثبت شرکت در آلمان و مهاجرت از  طریق کارآفرینی مسیر زیر پیش روی شما است:

  1. ارائه بیزنس پلن و طرح تجاری جدیدی که ثابت کند کسب‌وکار شما در راستای منافع اقتصادی کشور آلمان قرار دارد.
  2. دریافت وقت سفارت و اخذ ویزای مربوطه پس از تایید طرح تجاری
  3. به ثبت تجاری شرکت (Handelsregister) خود در آلمان بپردازید.
  4. کسب و کار خود رت در دفتر تجارت محلی(Gewerbeamt) ثبت کنید.
  5. بعد از ثبت کسب‌وکار خود در اداره تجارت فرم مالیاتی به زبان آلمانی را تکمیل و ارسال کنید. پس از آن، شماره مالیات و شماره‌ی مالیات بر ارزش افزوده خود را دریافت می‌کنید.
  6. در انتها برای بیمه درمانی و بازنشستگی خود ثبت نام کنید.
ویزای کاری

جمع‌بندی

مهاجرت به آلمان از طریق ثبت شرکت مسیری منحصر به فرد را برای ورود به یکی از قوی ترین اقتصادهای جهان به کارآفرینان ارائه می‌دهد. در این مطلب مزایای ایجاد یک کسب‌وکار در آلمان را مرور کردیم و روند گام به گام ثبت شرکت را به تفصیل شرح دادیم. با راه اندازی یک کسب و کار در آلمان، می توانید به این کشور مهاجرت کنید و از یک سیستم پشتیبانی قوی بهره‌مند شوید و آینده خود را در اروپا تضمین کنید.
موسسه ما اینجاست تا از شما در هر مرحله از مسیر کارآفرینی شما حمایت کند. برای راهنمایی تخصصی، می‌توانید فرم مشاوره رایگان ما را پر کنید تا با بررسی شرایط یهترین مسیر خود را برای مهاجرت به آلمان را انتخاب کنید!

همین الان وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

مطالبی که در این صفحه میخوانید

اینستاگرام ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ × چهار =

با ما مهاجرت را تجربه کنید!

تماس باما

نمادها

تمامی حقوق برای موسسه مهاجرتی ویزاپ محفوظ است.